Archyvų tvarkymas

Vadovaujantis Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88, visi juridiniai asmenys ir įmonės, registruotos įstatymų nustatyta tvarka, savo veiklos dokumentus turi tvarkyti taip, kad jie būtų išsaugoti ir prieinami nustatytą laiką.

Kad dokumentai būtų išsaugomi ir prieinami reikiamą laiką ir būtų užtikrinta jų paieška, turi būti sudaryta įstaigos užbaigtų bylų apskaitos sistema, nustatyti apskaitos dokumentai, jų sudarymo tvarka ir paskirti atsakingi struktūriniai padaliniai ar darbuotojai, atsakingi už archyvinės veiklos organizavimą ir vykdymą įstaigoje.

UAB "Verslo balansas":

  • Paruoš dokumentus archyviniam saugojimui pagal galiojančius teisinius reikalavimus (sudaromos vienkartinės ir periodinės sutartys);
  • tvarkys ir tarpininkaus perduodant likviduojamų ar bankrutavusių  įmonių dokumentus savivaldybių archyvams;
  • dokumentus, kurių saugojimo terminai yra pasibaigę, atrinks ekspertizei, paruoš sunaikinimui ir sunaikins;
  • parengs įmonių dokumentacijos planą, kurio tikslas - užtikrinti tinkamą dokumentų sisteminimą ir paskirstymą į bylas, nustatys saugojimo terminus, numatys darbuotojų atsakomybę ir palengvins dokumentų paiešką;
  • teiks konsultacijas dokumentų archyvavimo ir saugojimo, archyvų įrengimo ir priežiūros klausimais.


Arhyvų tvarkymo licencijos Nr. 0040